Als organizer/opruimcoach kan je helpen om je administratie (weer) op orde te krijgen. Voor velen is dit niet de leukste klus, maar wel noodzakelijk om te doen, zodat bijvoorbeeld je rekeningen op tijd betaald kunnen worden en je belangrijke papieren terug te vinden zijn als je je belastingformulier gaat invullen.

Aanpak

Samen gaan we alle papieren verzamelen, sorteren en opbergen. Daarna gaan we bekijken hoe je je administratie in het vervolg het beste bij kunt houden op een manier die bij jou past.

Je kunt hierbij denken aan:

  • Het afhandelen van de post en het al dan niet bewaren daarvan.
  • Het betalen van de rekeningen.
  • Budgetbeheer.
  • Wat moet je (wettelijk) bewaren en wat niet? Digitaal of op papier? En voor hoe lang en hoe ga je dat ordenen?
  • Het ordenen en/of digitaliseren van je foto’s.
  • Het beheren van je mailbox.
  • Op welke manier en met welke frequentie ga je je administratie bijhouden.

Door het aanleggen van een overzichtelijk systeem krijg je weer inzicht en grip op je administratie en zul je zien dat het slechts nog een kwestie is van bijhouden is. Daarnaast kun je kijken waar je je geld aan uitgeeft en waar je eventueel nog op kunt besparen.