Opruimen & Organizen

“Samen gaan we zorgen voor
meer overzicht, structuur & rust
in je huis én je hoofd,
op een manier die bij jou past.”

Opruimen en Organizen met Fox Organizing

Graag ga ik met jou naar de mogelijkheden kijken die bij jou passen. Als professional organizer coach (ook wel opruimcoach genoemd) help ik mensen thuis of op het werk door middel van het aanleren van vaardigheden om grip te krijgen op hun spullen, (digitale) documenten, mailbox, weekplanning, smartphone, tijd, (dagelijkse) taken en financiën.

Je kunt hierbij denken aan begeleiding bij het opruimen van spullen, je administratie of mailbox op orde krijgen, hulp bij een verhuizing, tips voor het verminderen van uitstelgedrag, meer focus of het plannen en organiseren van je werkzaamheden en agenda. Op deze manier krijg je overzicht, houd je meer tijd en energie over voor de dingen die je echt graag doet en ervaar je minder stress en meer rust in je hoofd.

Wat doet een opruimcoach?

 

Als professional organizer coach (ook wel opruimcoach genoemd) help ik mensen thuis of op het werk door middel van het aanleren van vaardigheden om grip te krijgen op hun spullen, (digitale) documenten, mailbox, weekplanning, smartphone, tijd, (dagelijkse) taken en financiën.

Als je merkt dat je niet tevreden bent met je huidige situatie, is dit wellicht het moment om daar verandering in aan te brengen. Samen kunnen we aan de slag om je huis én leven beter te organiseren. Mijn doel is om je te helpen meer overzicht en rust te ervaren, zowel fysiek als mentaal.

Ontdek wat een opgeruimd huis voor jou betekent en hoe we samen kunnen zorgen voor een omgeving waar je je thuis voelt. We gaan kritisch kijken naar welke spullen je echt nodig hebt en welke je graag wilt bewaren. Door middel van technieken en jouw input bepalen we de beste aanpak om blijvend orde te scheppen.

Graag ga ik met jou naar de mogelijkheden kijken die bij jou passen.

Office-Support-Natalie-Vossenberg-Fox-Organizing-1

Opruimen en Organiseren

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je wilt gaan opruimen en organizen, zoals:

=

Je wilt de hoeveelheid spullen verminderen, het leefbaarder maken in huis, spullen een vaste plek geven, zodat je weet waar wat ligt en daar niet onnodig lang naar hoeft te zoeken.

=

Je gaat verhuizen en je wilt je huis verkoopklaar maken, zodat je je huis zo goed mogelijk kunt presenteren voor de verkoop. Daarnaast is een verhuizing een mooi moment om alle spullen eens uit te zoeken en wellicht ga je kleiner wonen en kun je ook niet al je spullen meenemen naar de nieuwe woning.

=

Een opgeruimde adminstratie en mailbox. Dat zorgt voor overzicht, je mist geen informatie meer en betalingen worden op tijd gedaan.

=

Het organizen van je taken en tijd, zorgt voor een weekplanning die bij jou past en dat je de dingen die je wilt gaan doen, ook écht gaat doen.

=

Opruimen en organizen op latere leeftijd, bijvoorbeeld omdat je kleiner gaat wonen of zelf wilt bepalen wat er met jou spullen gebeurt als jij er niet meer bent.

=

Opruimen na overlijden. Ondanks het verdriet wat er is wanneer een dierbare overlijdt, moet er veel geregeld worden. Het uitzoeken van spullen is daar een onderdeel van en soms moet er een woning leeggehaald worden. Dit is vaak een lastige en emotionele klus die soms ook nog onder tijdsdruk moet gebeuren, omdat de woning binnen een bepaalde tijd leeg gemaakt moet worden.

Wil je meer weten over wat ik voor jou kan betekenen? Neem dan contact op voor een gratis kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw wensen en behoeften, en stellen we een plan op dat perfect aansluit bij jouw situatie. Samen kunnen we een blijvend resultaat bereiken en jouw leven makkelijker georganiseerd maken.

Vrouw met dozen en laptop- 1280x854-2

“ALS JE DOET WAT JE ALTIJD DEED,

DAN KRIJG JE WAT JE ALTIJD KREEG.”

Werkwijze

Wat een opgeruimd huis is, is voor iedereen weer anders. Je huis hoeft geen toonzaal te zijn, want het is een plek waar je je thuis wilt voelen en waar geleefd wordt. Samen met jou ga ik kritisch kijken welke spullen je echt nodig hebt of welke je om een andere reden graag wilt bewaren. Er zijn bepaalde technieken om dit te doen en we gaan kijken wat voor jou het beste werkt. Jij bepaalt wat er met de spullen gebeurt. Misschien kunnen spullen nog een tweede bestemming krijgen, bijvoorbeeld door het te verkopen of naar de kringloopwinkel of een goed doel te brengen. Aangezien opruimen niet een eenmalig maar een terugkerend proces is, leer ik je vaardigheden en geef ik je tips hoe je alles blijvend op orde kunt houden. Op deze manier houd je overzicht, kost het opruimen je weinig tijd en blijft er tijd over om dingen te doen die je écht graag doet.

Wanneer je dit leest is jouw situatie waarschijnlijk op een punt aangekomen waarop je niet blij meer bent met de huidige situatie. Deze situatie kan geleidelijk ontstaan zijn of een ingrijpende gebeurtenis, zoals bijvoorbeeld een verhuizing, gezinsuitbreiding, scheiding, ziekte of het overlijden van een dierbare. Misschien vind je het lastig om hulp in te schakelen en vind je dat je het allemaal zelf moet kunnen. Waarschijnlijk heb je het ook al zelf geprobeerd, maar lukt het om de een of andere reden niet om het opgeruimd te krijgen én opgeruimd te houden. Weet dan dat je niet de enige bent.

Ik ben ervan overtuigd dat als wij samen aan de slag gaan en je gebruik maakt van mijn tips en handvatten je huis én je leven makkelijker georganiseerd kan worden. Hierdoor zul je meer overzicht en rust ervaren in je huis én in je hoofd.

Als je benieuwd bent wat ik voor jou kan betekenen, neem dan contact met mij op voor een gratis en vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek. Als de klik er is en je beslist na het kennismakingsgesprek dat je inderdaad samen aan de slag wilt gaan dan plannen we een eerste werkafspraak in.

Samen aan de slag

Iedere situatie is anders en vraagt om een andere aanpak. Hierbij wordt rekening gehouden met jouw wensen en mogelijkheden om te zorgen voor een blijvend resultaat. Hoe lang een opdracht duurt is erg afhankelijk van de snelheid waarmee jij beslissingen kunt nemen en de tijd en energie die je zelf hebt om de klus te klaren.

Tijdens onze werkafspraken, thuis of op je werkplek, begeleid ik je bij het maken van keuzes. Door het aanleren van organisatievaardigheden, help ik je grip te krijgen op je spullen, (digitale) administratie, tijd, taken en financiën. Mijn praktische aanpak combineer ik met coaching. Je krijgt praktische tips, adviezen en organisatievaardigheden die bij jou passen en waarmee jij zelf ook verder kunt. Het is belangrijk dat we een manier vinden die bij jou past, zodat het resultaat blijvend zal zijn.

Jij bepaalt het tempo. Je zult versteld staan wat we samen in korte tijd kunnen bereiken. Mijn ervaring is dat als iemand eenmaal begint en dat positieve gevoel ervaart, enthousiast wordt om verder te gaan. Je zult merken dat een overzichtelijke werk- en leefomgeving zoveel positiefs brengt dat je niet anders meer wil.

 Wanneer er sprake is van autisme of ADHD binnen het gezin of je hebt zelf autisme of ADHD dan is het extra belangrijk om structuur en routine te creëren, zodat de zelfstandigheid gestimuleerd wordt en er meer rust ervaren zal worden. Graag ga ik met jou in gesprek om te kijken hoe ik je hierbij kan begeleiden.

Verhuizen Verhuisdozen

Tarieven

  • Het kennismakingsgesprek van ongeveer een uur is gratis en vrijblijvend.
  • Naar aanleiding van het kennismakingsgesprek wordt er een plan op maat gemaakt.
  • Mijn uurtarief voor het opruimen & organizen is € 52,50 * en wordt voordeliger bij het afnemen van een van onderstaande pakketten.
  • De kosten voor een kennismakingsgesprek en 2 uur online organizen zijn € 80,- *.
  • Kleine organizing materialen zijn inbegrepen.
  • Ik factureer een kilometervergoeding van € 0,45 per gereden kilometer en voor de reistijd factureer ik het genoemde uurtarief. Beide worden berekend op basis van Google Maps. Wanneer de enkele reisafstand vanaf Boxmeer minder dan 10 kilometer is, neem ik de reiskosten voor mijn eigen rekening.
  • Eventuele parkeerkosten worden gefactureerd aan de klant.
  • Ik werk in sessies van minimaal 2 aaneengesloten uren.
  • Vanzelfsprekend ga ik vertrouwelijk om met alle gegevens en informatie, die ik tijdens het kennismakingsgesprek en de uitvoering van de opdracht, hoor en zie.
  • * = Mijn tarieven zijn exclusief 21% btw.

Voordeelpakketten

Het is mogelijk om losse werkafspraken te maken, maar ben je gemotiveerd om samen aan de slag te gaan en wil je graag snel vooruitgang boeken? Dan is een van onderstaande voordeelpakketten voor particulieren vast iets voor jou.
Twijfel je over het aantal uur dat je nodig hebt? Neem dan gerust contact met me op, dan bekijken we samen wat het beste bij jou past. Uiteraard is er tijdens het kennismakingsgesprek ook ruimte om dit te bespreken.

Pakket 1

Dit pakket legt de basis voor nieuwe gewoontes en biedt basistechnieken waar je zelf verder mee aan de slag kunt.

• Kennismakingsgesprek.
• 2x werkafspraak van 3 uur.
• Kleine organizing materialen.
• Wegbrengen van spullen naar de kringloopwinkel.
• Follow-up via telefoon, WhatsApp, FaceTime of Zoom.
• De investering in dit pakket bedraagt  €52,50 per uur excl. btw *

Pakket 2

Bij dit pakket gaan we intensiever en uitgebreider aan de slag met de praktische vaardigheden, tips en adviezen.

• Kennismakingsgesprek.
• 3x werkafspraak van 3 uur.
• Kleine organizing materialen.
• Wegbrengen van spullen naar de kringloopwinkel.
• Follow-up via telefoon, WhatsApp, FaceTime of Zoom.
• De investering in dit pakket bedraagt €49,50 per uur excl. btw *

Pakket 3

Dit is een intensieve samenwerking waarbij je jezelf de tijd geeft om je de praktische organisatievaardigheden, tips en adviezen eigen te maken.

Gedurende dit traject zal je steeds zelfstandiger aan de slag kunnen gaan en zullen de periodes tussen de afspraken steeds verder uit elkaar liggen.

• Kennismakingsgesprek.
• Vanaf 15 uur organizen.
• Kleine organizing materialen.
• Wegbrengen van spullen naar de kringloopwinkel.
• Follow-up via telefoon, WhatsApp, FaceTime of Zoom.
• De investering in dit pakket bedraagt €47,50 per uur excl. btw *

Je administratie op orde

Vergoedingen

Je hoeft onze samenwerking niet altijd (in zijn geheel) zelf te betalen. Wellicht kom je in aanmerking voor één van onderstaande mogelijkheden:

Het Persoonsgebonden Budget (PGB)
Wanneer je een PGB hebt met indicatie ‘individuele begeleiding’ kun je de diensten van een professional organizer hieruit betalen. Zie voor actuele informatie over het Persoonsgebonden budget www.svb.nl en www.pgb.nl.
Een kennismakingsgesprek is gratis en vrijblijvend en het uurtarief van een vervolgafspraak
is € 50,-.
Het is mogelijk om een kortere werkafspraak te maken van minimaal 2 uur.

Gemeentelijke vergoeding binnen de WMO
Het is mogelijk dat je in aanmerking komt voor een vergoeding via de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Wanneer je het fijn vindt kunnen we hier tijdens het kennismakingsgesprek samen naar kijken.
De gemeente Land van Cuijk heeft een contract met twee organizers, waaronder Ingrid Tielemans van Marein Organizing. In het geval van een wmo-indicatie werk ik daarom als onderaannemer voor Ingrid, waar ik een erg fijne samenwerking mee heb.

Werkgever
Veel werkgevers zijn bereid om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van hun werknemers, omdat gezonde en georganiseerde werknemers beter presteren en waardevoller zijn voor hun bedrijf. Een coaching traject van een professional organizer kan betaald worden uit het opleidingsbudget of onderdeel zijn van een re-integratietraject. Daarnaast is het in sommige gevallen mogelijk begeleiding ter voorkoming van uitval (bijvoorbeeld door stress) te declareren bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Bespreek de mogelijkheden met je werkgever.

Reviews particuliere klanten

Hier lees je wat een aantal van mijn particuliere klanten van mij en mijn werk vinden.

Het is een ongekend verschijnsel in ons huishouden: de dag na terugkomst van de zomervakantie liggen alle kleren schoon in de kast, de tassen zijn opgeruimd en alle kamers zijn netjes! Hier moet ik Natalie met name hartelijk voor bedanken.

Natalie heeft mij met haar positieve houding en zeer praktische aanpak echt de zet gegeven die ik nodig had. Het voelde voor mij als een onmogelijke klus maar ik heb een blijvende verandering kunnen maken! Als fulltime werkende moeder van twee kids met werkende man was deze investering het meer dan waard!

Yvette Babb

Portfolio Manager

“Natalie is een heel fijn persoon die je meteen op je gemak laat voelen. Daar waar je twijfelt in het opruimen of organiseren biedt zij oplossingen, maar weet ook goed de balans te houden tussen aan- en doorpakken en even gas terug te nemen. Iedere ruimte die wij onder handen hebben genomen heb ik nu nog veel plezier van. En met haar hulp heb ik afscheid genomen van heel veel spullen die ik niet meer gebruikte. Wat ze zeggen is waar: een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd. Met Natalie erbij is het proces 10x sneller gegaan dan ik gedacht had en was het nog gezellig ook! Bedankt Natalie!”

Nicole Willemsen

Co-Director Groothandel

“Ik wist niet waar ik moest beginnen en doordat Natalie het in kleinere stappen aanpakt, krijg je het samen wel gedaan. Iedere twee weken pakten we een ander gedeelte in huis aan, waardoor er letterlijk en figuurlijk een last van me afviel. Natalie komt met praktische en haalbare oplossingen, zodat ik ook zelf gemotiveerd raakte om aan de slag te gaan. Nooit gedacht dat we zoveel in één ochtend gedaan zouden krijgen. Zo fijn om weer meer rust in je hoofd te hebben!”

Anoniem

Alleenstaande moeder

“Na het overlijden van mijn man had ik grote moeite met het organiseren en opruimen van huisraad en spullen, die ik door de jaren heen had verzameld.
Na wat zoeken op het internet  kwam ik op de site van Fox Organizing en heb een afspraak gemaakt met Natalie. Haar werkwijze is professioneel en respectvol en zij heeft mij met bruikbare tips een enorme boost gegeven om zelf verder aan de slag te gaan.”

Y. Thijssen

Weduwe

“Natalie denkt met je mee, ondersteunt en komt met tips. Het is toch een beetje een taboe dat je je huis niet goed kan organiseren, maar door Natalie haar enthousiasme en haar open houding verdwijt dit snel. Ze kijkt waar het probleem zit en speelt daar juist op in. Ik ben zeer tevreden en kan het iedereen aanraden, want het geeft je rust in je hoofd en een opgeruimd huis! Ga zo door Natalie!”

Natascha Willems

Verpleegkundige en moeder van 2 pubers

“Natalie kwam bij ons de administratie op orde brengen. We bewaarden veel te veel papieren. Ze heeft ook naar ons tv- en internetabonnement gekeken en deze samengevoegd. Nu besparen we iedere maand geld op deze abonnementen en hebben we haar organizekosten al meer dan terug verdiend. Ook is alles nu overzichtelijk opgeborgen, zodat we het makkelijk terug kunnen vinden.”

W. Staal

Gepensioneerd

“Natalie is kundig en kordaat. Oordeelt niet en laat jou het tempo bepalen. Niet alleen is ze een enorme hulp bij het organiseren van je huis en hoofd, ze geeft veel pratkische tips waarmee het bijhouden zoveel makkelijker wordt. Zo blij dat ik mezelf dit stukje rust heb gegund.”

Maartje de Vet

Media & Contentadviseur

Echt een aanrader voor iedereen die even niet weet waar te beginnen of door te pakken met opruimen! Bel Natalie van Fox Organizng. Ze gaf me een paar heel goede inzichten waar ik direct mee aan de slag gegaan ben.”

@leven.met.een.sloddervos

KOMT HIER JOUW REVIEW TE STAAN?

Fox Organizing
Natalie Vossenberg
Boxmeer

natalie@foxorganizing.nl
06-20858987